Handels – og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser for Juletræ.dk

INFORMATION
Juletræ.dk er ejet og drevet af juletræ.dk Aps

PERSONLIGE OPLYSNINGER
Juletræ.dk indsamler, bruger og beskytter personoplysninger i overenstemmelse med  (GDPR). Læs evt. mere i vores privatlivspolitik.

OPHAVSRET
Indholdet på hjemmesiden juletræ.dk. Herunder produktbilleder, tekst, grafisk materiale , webgrafik og andre data, ejes af enten af juletræ.dk. Materialet er beskyttet af “lov om ophavsret” samt “intellektuel og industriel ejendomsret” ved brug af ovennævnte kategorier, uden aftale eller skriftlig samtykke fra juletræ.dk, straf udfærdiges i henhold til gældende lovgivning.
Juletræ.dk har ingen ejendomsret over webikoner og fonte, da disse er stillet gratis til rådighed via. wordpress.

BESTILLING
Bestilling af varer på juletræ.dk foregår ved at tilføje de ønskede varer til hjemmesidens indkøbskurv-funktion. Fra indkøbskurven ledes man videre gennem bestillingsprocessen, herunder indtastning af kundeoplysninger og betaling. Når bestillingen bekræftes af kunden, vil en kvittering for bestillingen automatisk blive udsendt til kundens oplyste e- mailadresse. Når en af juletræ.dk’s medarbejdere har godkendt ordren, udsendes en ordrebekræftelse til samme e-mailadresse.

PRISER
Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner.
Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

BETALINGSMETODER

  1. BETALINGSKORT
    Betaling med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Mastercard, Visa Electron, Maestro, JCB Cards sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering. og kan ikke læses af andre. Betaling skal ske på forhånd via dankort eller VISA/dankort. Når du har godkendt din ordre på hjemmesiden, vil du blive sendt videre til en krypteret server, hvor selve betalingen sker. Der vil aldrig blive trukket et større beløb end det, du godkender ved købets gennemførelse. De data du sender i forbindelse med køb via Dankort bliver krypteret via SSL og det er kun Pensopay, der kan læse dem. Hverken juletræ.dk eller andre har mulighed for at læse de sendte data. Ved køb af store træer over 4 meter, hvor der er behov for kranbil, beregnes særskilt fragt, som er jævnfør faktura fra fragtfirmaet. 
  2. MOBILEPAY FRA DANSKE BANK
    Betaling med MobilePay foregår via mobiltelefonen, og det undgås dermed at skulle taste kortoplysninger ind. Betalingen foretages ved at indskrive et mobiltelefonnummer, der er tilmeldt MobilePay, i betalingsvinduet. Således modtages en betalingsanmodning direkte på mobiltelefonen. Når anmodningen er godkendt, gennemføres handlen, og en kvittering vises på skærmen.
  3. BETALING MED ELEKTRONISK FAKTURERING (EAN-NUMMER)
    Alle offentlige virksomheder med EAN-nummer kan bestille og betale via det offentlige digitale netværk – der skal blot oplyses korrekt EAN-nummer under bestillingsprocessen.
    Faktura udsendes særskilt til institutionen via det offentlige net.

LEVERING
Alle varer afsendes med eksternt fragtfirma. Forsendelsesomkostninger er gratis for kunder. Varer, der er på lager, vil normalt blive leveret i den ønskede leveringsuge. Er varen ikke på lager, må der påregnes en leveringstid på op til 10 hverdage. Ved afsendelse af varerne udsendes en leveringsbekræftelse via e-mail.

  • Levering uden kvittering: Er der under bestillingsprocessen valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor ordren leveres på det aftalte sted. Der er ingen forsikring eller garanti ved bortkomne leverancer – ej heller, hvis ordren er leveret på forkert adresse som følge af fejlfyldte adresse-informationer
  • Levering med kvittering: Er der under bestillingsprocessen ikke valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor kunden kvitterer for modtagelsen. Bemærk: er det ikke muligt at opnå kvittering for modtagelsen, returneres leverancen til juletræ.dk og ordren annulleres automatisk

Alle leverancer i etageejendomme foretages til førstkommende hoveddør i gadeplan, med mindre der er tilkøbt opbæring. Det kan ikke forventes, at chaufføren går indenfor med varerne uanset ejendommens beliggenhed, med mindre andet er aftalt eller annonceret i et evt. specialtilbud.

AFHENTNING EFTER JUL
Er der bestilt afhentning af juletræ, vil dette ske på den dato, som kunden vælger under bestillingsprocessen. Kunden vil herefter ikke modtage yderligere besked. Det brugte juletræ eller pottetræ skal placeres ved skel eller forstkommende hoveddør i gadeplan, uden pynt og senest kl 8:00 om morgenen.

Opfyldes kravene for dato samt placering af det brugte juletræ ikke, bortfalder retten til afhentning uden yderligere kompensation.

MARKEDSFØRING
Med mindre der under bestillingsprocessen, eller på selve https://www.juletræ.dk/, aktivt er tilmeldt nyhedsbrev eller markedsføring, er det kun muligt at modtage markedsføring på tilsvarende produkter og tjenesteydelser – og kun til den email-adresse der blev oplyst ved bestilling.

Ønskes det at framelde sig denne gratis service, skal dette oplyses i kommentarfeltet under bestillingen.

Juletræ.dk udsender aldrig SPAM eller irrelevante tilbud
– ved tilmelding af nyhedsbrev, sendes der maks 4 relevante tilbud på et år.

FORTRYDELSE
Fortryder du et køb ved juletræ.dk giver vi dig naturligvis dine penge tilbage jf. købeloven.

Bemærk: der ydes ikke returret på forgængelige varer eller på B2B-handler.

Sådan anvender du fortrydelsesretten:

  1. Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til kontaktformularen inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen
  2. Send dernæst varen retur senest 14 dage efter, at du sendte meddelelse om fortrydelsen. Returnér i original emballage til:
    • Juletræ.dk ApS
      Gruevej 4 6630
      Rødding

Dine rettigheder:

  • Du skal som udgangspunkt have alt det, du har betalt, retur
  • Juletræ.dk skal returnere pengene på samme måde som du betalte

Du skal altid:

  • kunne bevise, at meddelelsen om fortrydelse er afsendt
  • kunne bevise, at varen er returneret (fx med post-kvittering)
  • betale returforsendelsen

Juletræ.dk kan:

  • fratrække ekstraomkostninger for fremsendelse af varen, hvis du ved købet selv har valgt og bestilt en dyrere forsendelsesform, end den sælger tilbød
  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik

REKLAMATION
På alle produkter (dog undtaget forgængelige varer, så som træer, jf. §7 i forbrugeraftaleloven) ydes 2 års reklamationsret (ikke garanti – bemærk dog, at der kan være en udvidet garanti fra producentens side).

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:

Kontakt

med fyldig forklaring af problemet – så ser vi på din sag med det samme!
Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket jf. købeloven er inden for to måneder, fra du opdager fejlen.

Bemærk: hvis varen er blevet skadet under transporten, skal du reklamere med det samme, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.

Sådan anvender du reklamationsretten:

  • Kontakt juletræ.dk ApS som beskrevet herover
  • Efter godkendelse af returneringen, send da varen (inkl. kopi af fejlbeskrivelsen) tilbage i forsvarlig indpakning til:
    • Juletræ.dk ApS
      Gruevej 4
      6630 Rødding
  • Juletræ.dk undersøger nu varen. Kan defekten påvises tilbydes der en reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres naturligvis uden yderligere omkostninger for dig
  • Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet, vil det blive returneret mod et servicegebyr på DKK 200 inkl. moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger
    b.src = "https://snap.licdn.com/li.lms-analytics/insight.min.js"; s.parentNode.insertBefore(b, s);})();